Leo Babauta: Život bez starostí

Když se řekne Leo Babauta, mnohým vytane v mysli pojem minimalismus. Babauta je horlivým praktikujícím minimalistou a zároveň propagátorem této myšlenky. A o tom je i jeho kniha Život bez starostí.

Dalo by se říci, že sama kniha je minimalistická. Jednotlivé kapitoly jsou vlastně krátké články, které Babauta uveřejňoval na svém blogu a na jejichž vzniku měli podíl i čtenáři. V těchto krátkých částech autor postupně čtenáři dávkuje jakýsi návod či spíše inspiraci pro spokojenější život.

Základní myšlenka je jak jinak než prostá. V principu: pokud se zbavíte zbytečných statků a společností uměle vytvořených a nepotřebných hodnot, zbavíte se též starostí a otevřete si cestu ke spokojenému životu bez starostí. Při širším rozboru však tato myšlenka dostává až nečekaný rozměr a jakkoli ve Vás vzbudila či nevzbudila odpor, během četby své stanovisko zajisté několikrát přehodnotíte.

Ač jsem nikdy nebyla stoupencem minimalismu (ovšem pozor, ani odpůrcem), během čtení Babautovy knihy se můj postoj pomalu nachyloval souhlasným směrem. Autor několikrát sám podotýká, že se jedná o jeho osobní zkušenost a své myšlenky striktně neobhajuje jako jediné možné. Naopak, ponechává zde prostor pro čtenáře a jeho osobní potřebu. Jako by říkal: "Zde jsou mé názory, prohlédněte si je, popřemýšlejte o nich a pokud se Vám budou hodit, použijte je." Podobně liberální postoj v knihách o motivaci a životní filozofii dost často postrádám.

Velice milým pomocníkem v cestě za životem bez starostí (pokud se rozhodnete po ní vydat) jsou potom bonusové knihy. Kniha Nalezněte svoji vášeň je podnětným čtením, ať už svoji vášeň máte anebo (jako já) zatím hledáte, proč vlastně ráno radostně vyskočit z postele. A jakmile máte svoji vášeň a svůj cíl, využijete 28 cest k osvojení návyku a překonáte další milník své cesty.

Přiznávám, Babauta nalomil můj předešlý názor na minimalismus. Ovlivnil mě. Něco mi předal. A takové knihy stojí za to si, alespoň jednou, přečíst. A to můžete třeba prostřednictvím níže uvedeného odkazu.

Život bez starostí

¡Compártelo!

0 komentářů:

Okomentovat

Buscar

 

Štítky

recenze (5) knihy (3) fejetony (2) filmy (2) lifestyle (2) fitness (1) minimalismus (1)

O

Mám zajímavou potřebu vyjadřovat se ke všemu, co se okolo mě děje. A ventiluji to tady.
Sepsáno v rychlosti Copyright © 2011 | Tema diseñado por: compartidisimo | Con la tecnología de: Blogger